Home Contact Adres


Doorlooptijd: 5 jaar (met uitloop)
Gemiddeld per week: 5 dagen
Periode: 1 april 1995 tot 1 september 2000
Opdracht: A. CommerciŽle ondersteuning (04/1995 - 05/1996)
B. Directievoering (05/1996 - 08/2000)
Aard van de opdracht: Commercieel en Algemeen Management

Piaster Software Nederland in Haarlem was een samenvoeging van de activiteiten van drie softwarehuizen op het gebied van salarisapplicaties. Bundeling van krachten moest de exploitatie positief beÔnvloeden. In de opstartfase kregen wij de opdracht om de verkoop te ondersteunen. Piaster maakte destijds een moeilijke tijd door. Het vermogen was sterk negatief en er was veel verloop. In mei 1996 verwierf JM Automation een aandeel in Piaster en werd Jos Mannens aangesteld tot directeur.

In de jaren daarna werd een nieuwe applicatie ontwikkeld voor salarisverwerking: Piaster-S. Alle andere applicaties werden afgebouwd ten gunste van Piaster-S. Ook werd afscheid genomen van het PC-platform ten gunste van IBM AS/400. Met de millenniumwisseling en de komst van de euro in het vooruitzicht, moest de ontwikkelcapaciteit zo goed mogelijk worden benut. De marketing focus werd verlegd. Piaster richtte zich voornamelijk op accountantskantoren, omdat Piaster-S juist in dit marktsegment uitzonderlijk goed toepasbaar was. De interne processen werden gestroomlijnd en veel aandacht werd besteed aan team building. In 1997 verhuisde Piaster naar De Bilt, waar het succes verder werd uitgebouwd. Een groot aantal van de top 10 accountantskantoren maakte inmiddels gebruik van Piaster-S. Voor cliŽnten van de accountantskantoren werd Piaster-C ontwikkeld, zodat de aanlevering van loonmutaties sneller en efficienter verliep.

Het succes van Piaster bleef niet onopgemerkt bij concurrenten. Begin 2000 werd Piaster benaderd door Getronics HR Solutions (nu: Raet), hetgeen leidde tot verkoop van de onderneming in augustus 2000.